Sopbiljetterna försvinner med reklamen

De som undanber sig reklam missar också kommunens miljöalmanacka och de biljetter som behövs som inträde till soptippen.
? Kommunen borde ha sett till att miljöalmanackan delas ut till alla hushåll, säger Gerd Johansson.

BODEN2005-12-24 06:30
Själv visste hon inte att det fanns ?återvinningsbiljetter? tillsammans med miljöalmanackan förrän hon läste Kuriren i går morse. Biljetterna måste privatpersoner ha med sig till Brändkläppens avfallsanläggning då avfall ska lämnas. Syftet med biljetterna är att ta reda på hur många som egentligen nyttjar anläggningen.<br>Avsagt sig reklam<br>Gerd Johansson och hennes man bor i lägenhet i centrala Boden och har satt upp en lapp på dörren där de avsäger sig gruppreklamen.<br>&nbsp;? Det kommer ju sådana mängder reklam och det blir så mycket att lämna till pappersåtervinningen. Mycket av reklamen läser vi aldrig, säger hon.<br>Hon påpekar att det är många som säger bort reklamen och att de därmed inte har fått almanackan.<br>&nbsp;? Det retar mig att inte alla har fått den. Almanackan är inte reklam utan något som alla borde ha fått. De borde ha sagt till de som delar ut reklamen att ge den till alla, men det har tydligen inte skett, säger Gerd Johansson.<br>Sämre service<br>Under gårdagen var hon till stadshuset och hämtade en almanacka, främst för biljetternas skull. Längst bak finns fem biljetter, den som behöver fler kan få det.<br>&nbsp;? Så låter det nu men hur blir det sedan? Nästa år kanske det blir tre och året därpå inga alls. Med det här systemet misstänker jag att folk kommer att börja slänga sopor i skogen, säger Gerd Johansson och tillägger:<br>&nbsp;? Det blir bara sämre och sämre service.<br>Kuriren har sökt någon ansvarig på tekniska kontoret utan att lyckas.<br><br>pia.backstrom@kuriren.com<br>0921/530 93
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om