"Vi kan hjälpa dig att bli en vinnare post-corona"

Efter corona-krisen väntar en ny verklighet. Är du som företagare rustad, redo och förberedd för nya möjligheter?

"I en svår tid har befolkningen och näringslivet enats i en omsorg om att gynna och slå vakt om det lokala", skriver Ann-Sofie Lund, Marcus Hollerup och Jonas Persson, försäljningschefer Norr Media.

"I en svår tid har befolkningen och näringslivet enats i en omsorg om att gynna och slå vakt om det lokala", skriver Ann-Sofie Lund, Marcus Hollerup och Jonas Persson, försäljningschefer Norr Media.

Foto:

Krönika2020-06-13 09:00
Det här är en krönika. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Corona-krisen är inne en ny fas. Krisen är inte över, men vi skönjer ändå en vändning. Som företagare är det är dags att planera inför det som kommer därefter. Det som väntar är en ny verklighet, inte den gamla. Det som var innan corona kommer inte tillbaka. Men alla kriser skapar också nya kommersiella möjligheter – efter regn kommer alltid sol.

Som mediehus har vi varit mitt i händelsernas centrum under corona-krisen. Vår digitala nyhetsjournalistik har varit den självklara lägerelden för befolkningen i vår region, vilket resulterat i rekordstor trafik på Norr Medias sajter nsd.se, norran.se, kuriren.nu, och pt.se. Vår fria och oberoende nyhetsrapportering har haft stor samhällsbetydelse i svåra och utmanande tider.

Kommersiellt har vi på Norr Media under krisen engagerat oss i våra kunders utmaningar. Vi har bland annat ställt oss bakom och stöttat Local Hero- och Backa Skellefteå-initiativ, och jobbar hela tiden för att hjälpa utsatta branscher att överleva. Norr Media finns till för att skapa samhällsnytta i vår region, och då finns ingenting viktigare än att våra kunder ska känna att vi hjälper dem i en svår tid med vårt kunnande och vår räckvidd. Utan livskraftiga företag stannar regionen.

Vår uppfattning är att krisen skapat en annan, positivare syn på vikten av lokalt företagande och samarbete. I en svår tid har befolkningen och näringslivet enats i en omsorg om att gynna och slå vakt om det lokala. En övertygelse om att samarbete i dag leder till ett bättre samhälle i morgon. Det är verkligen någonting att bygga vidare på nu när vi vågar och kan blicka framåt mot den nya verklighet som väntar – post-corona.

Vår viktiga fråga till dig företagare eller organisation just nu är: Har du en strategi för marknadsföring, varumärke och marknadsposition efter corona? Hur ser din plan ut för att vara vinnare då marknaden vänder? Vår starka övertygelse är att det nu är hög tid för dig som företagare att satsa resurser på att besvara de här frågorna.

Vi på Norr Media har kompetensen, förmågan, resurserna och de urstarka lokala mediekanalerna att hjälpa dig med allt du behöver. Ta kontakt med våra mediehus för rådgivning så lovar vi att hjälpa dig att bli en vinnare när marknaden vänder.

Till sist. Fortsätt handla lokalt. Och annonsera lokalt.