Nyligen uppmärksammade vi att Jysk håller stängt alla sina butiker dagen efter deras årliga personalfest i Göteborg, ett grepp få av Jysks storlek väljer att ta. Förutom en personalfest delas det ut en del priser vid Jyskgalan och Luleåbutiken brukar hålla sig framme när det är dags, exempelvis för Årets säljare och Årets butik.
– Özz Nûjen var konferencier, Medina spelade på kvällen och det var prisutdelningar. En riktigt bra fest, konstaterar Christopher Nilsson.
Och den blev givetvis extra bra när Luleåbutiken sopade hem priset som Årets butik.
– Den som överlag är bäst under året, och vi knep det, säger Christopher Nilsson.
Luleåbutiken luta sig mot tunga siffror som att de säljer bäst i hela koncernen, omsättningen är 60 miljoner, och även mest till företag. En vilja i att varje dag göra det lite bättre är det som ligger bakom siffrorna och segern, enligt Christopher Nilsson.
– Först och främst handlar det här om teamet. Ett bra team som strävar mot samma mål. Rent konkret handlar det om duktiga kollegor, tydliga mål och strävan att vara bättre än genomsnittet, säger han.
Förutom äran får Luleåbutiken en slant för att göra något roligt för personalen.
– Vi får en pott där vi kan åka och göra personalaktiviteter. Käka gott och ha det trevligt, säger Christopher Nilsson.
Att prestera bra kan ge ett pris men betyder även att det kan ge lite klirr i kassan.
– Det här är det stora kvittot på att man gör det bra men personalen får också löpande under året en bonus om det går bra för butiken, säger Christopher Nilsson.