I souvenirbutiken Hemmalaget börjar det gapa tomt på vissa hyllor. I takt med att laget avancerat i slutspelet har också intresset för souvenirer och annat som har med Luleå Hockey att göra ökat.
- Intresset har stegrat sig hela tiden. Då det gäller flaggor har det varit helt galet. Vi har haft fyra olika flaggor, men nu har vi bara en sort kvar, säger Johan Lindkvist, som driver butiken tillsammans med Company Line.
Folk köper allt
En produkt som normalt inte är någon storsäljare är de små flaggorna som man kan fästa på bilen.
Då det blev klart med finalspel tog de slut på en gång. Flera storlekar av matchtröjorna är också helt slut.
- Egentligen spelar det ingen roll vad det är. Folk köper allt, konstaterar Johan Lindkvist.
Och i årets slutspel är det rött som gäller för Luleå Hockeys del. Något som faktiskt ställt till det en del för försäljningen av främst tröjor av olika slag.
- Vi har alla färger, men alla vill ha rött när det är match, påpekar han.
Ökning på nätet
Totalt finns det närmare 100 produkter som har med hockeylaget att göra på något sätt. Några nybeställningar hinner de inte göra, utan de säljer av det lager de har hemma. Sedan väntar en ny säsong med delvis nya produkter.
Det är inte bara i butiken som de märker av att intresset för Luleå Hockey ökat. Försäljningen på nätet har också ökat kraftigt de senaste veckorna.
- Det kommer in beställningar från hela landet, säger Johan Lindkvist.
Även om det ser lite tufft ut för Luleå Hockey då det gäller det sportsliga, så har han inte gett upp hopp än.
- Vi vinner med 4-2
i matcher, säger Johan Lindkvist, men lägger sedan till ett hoppas.