Nytt sponsorgrepp
Luleå Basket tar nästa steg i utvecklingen. Nu ska klubben dra med hela landets damidrott i sin satsning tillsammans med näringslivet. - Vi erbjuder en ny arena, säger klubbdirektören Anna Jonsson.
SAMVERKAR. Luleå Basket presenterade en ny möjlighet för damidrotten att samverka med näringslivet. Från vänster: Dennis Pihl, Elin Söderström, Jan Petschler, Sveriges Byggindustrier, Britta Stoltz-Lundström, Helex, Anna Jonsson, Marianne Larsson, Hans Öystilä, KPMG, Victoria Haglund, Luleå Energi, Marie-Louice Lind, Folksam.Foto: Linn Kangas Fantenberg
Foto: Linn Kangas Fantenberg
- Vi måste starta någonstans, vi är inte nöjda och kan inte göra det här själv, säger Anna Jonsson.Konceptet, som kallas "Sensing a winner", går ut på att erbjuda ett nätverk för företag och organisationer där de kan exponeras på andra sätt än bara via reklamskyltar inne i idrottshallarna.Webben blir navet
- Webben är ett bra sätt att synas på och bland annat ska Britta (Stoltz-Lundström) börja blogga där. Vi ska kunna skicka ut nyhetsbrev regionalt till samarbetspartners, websidan blir navet mellan alla aktiviteter, säger Ulf Lindqvist på Cascade, som tillsammans med LBBK är initiativtagare.För tillfället är sex företag anslutna till Sensing a winner och både damelitföreningar och nationella storföretag kommer att bearbetas för att försöka locka dem till satsningen.Vill locka kvinnor
För Luleå Baskets del är målsättningen att stärka ekonomin och klubbens ställning i Sverige. För näringslivet en chans att stödja damidrotten och gynna egna behov.- Vi hoppas att det här ska skapa förutsättningar för oss att locka kvinnor till vår bransch, det är bra för oss att synas i de här sammanhangen, säger Jan Petschler, Sveriges Byggindustrier.Och kanske möjligheten att bygga något nytt.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!