Den gröna vågen har slutat rulla
LF Basket Norrbotten. Det är Plannja Baskets nya namn efter att Länsförsäkringar Norrbotten gått in som ny huvudsponsor. - Det är klart att det känns lite konstigt, säger lagkaptenen Håkan Larsson.
NÖJD KVINTETT. Plannjaspelaren Håkan Larsson, klubbdirektören Lars Mosesson, klubbordföranden Roger Marklund samt Kjell Lindfors och Anders Långström från Länsförsäkringar fanns på plats för att berätta om sitt samarbete.
Foto: Linda Hammarström
När sedan de två intressena sammanföll, att Plannja AB ville dra ner sitt engagemang och Länsförsäkringar ville satsa stort var det en tämligen smidig lösning. - Det är viktigt för oss att det går bra för Norrbotten som län och att de som bor här trivs och vill bo kvar. En del i det är sport och Plannja Basket har spelat en av
huvudrollerna under en lång tid. De har också gjort att folk fått en fin bild av Norrbotten i resten av landet och stärkt Norrbotten som varumärke, säger Länsförsäkringars vd Kjell Lindfors som tror att LF utöver långsiktighet och stabilitet kan bidra med lokalt engagemang då företaget finns på samma ort. - För egen del är vi övertygande om att samarbetet kommer att stärka vårt varumärke och det i sin tur kommer att göra att vi lyckas bättre i våra satsningar framöver, fortsätter Lindfors. Nya färger
Efter att ha klurat på namnet under en månads tid väntar nu arbete med att se över logotyp och profilering. Klart står i alla fall att det blir nya färger på matchställen. Hemma kommer laget att spela i blåvita dräkter och på bortaplan kommer de att gå i vitblått. Under uppvärmning kommer laget att ha på sig röda tröjor. Bort med allt grönvitt alltså. - Det nya namnet är svårare än nya färger. Det kommer bli lite svårt att hitta de där gröna medspelarna nu när de är blåa. Det känns lite konstigt, men man vänjer sig, säger lagkaptenen Håkan Larsson.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!