Lagfotot som hockeyvärlden talar om

Den förre Luleåbacken fick ångra sågningen av sponsorns pr-grepp.

Populär. Frisk Askers uppvärmningströjor har blivit en snackis. Inte bara i Norge.

Populär. Frisk Askers uppvärmningströjor har blivit en snackis. Inte bara i Norge.

Foto: Finn Eriksen

Ishockey/Asker2015-10-05 18:58

Ett av de stora samtalsämnena inom norsk ishockey den här säsongen är Frisk Asker.

Anledningen är deras säregna uppvärmningströjor som ser ut som kostymer.

– Vi har ju Dressman som huvudsponsor. Jag totaltsågade de från början och undrade vad de höll på med, men har ändrat mig. Det är rätt roligt och inför den första matchen när vi skulle ha dem var det kring 1 000 personer som var där redan på uppvärmningen, säger Oskar Nilsson och tillägger:

– Matcher är ju en fest, då måste man ju klä sig för det också.

Tröjorna har blivit så populära att spelarna har fått ta två lagfoton den här säsongen. Ett med matchdräkten och ett med uppvärmningsstället.

En längre intervju med Oskar Nilsson kommer på webben under tisdagen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!