Den 17 september drar seriespelet i gång för Luleå Hockey med match mot Linköping och efter klubbens offensiva satsning till förra säsongen tycktes en viss mättnad skönjas.
Efter värvningarna av Kael Mouillierat och Tim Kennedy är det mer vind i seglen. Det har klubbens vd Stefan Enbom noterat.
– Vi ligger före när det gäller försäljningen av säsongkort och jämfört med föregående år ligger vi lite före. Man märker av att med de senaste nyförvärven och att laget gått på is är det många som insett att vi får ett bra lag och den tveksamhet som fanns maj är förändrad, säger han.
Han har ingen siffra att ge över antalet sålda säsongskort men klubben har sålt kort för drygt fem miljoner.
– Vi var lite oroliga kring säsongskorten i maj. Efter de senaste veckorna känns det väldigt bra. Vår försäljning av reklam och exponering ligger före jämfört med tidigare år.
En nyhet kring matchtröjorna i CHL är att texten ”Solens stad – folkets lag” är inskriven i nacken.
– Det är ju ett begrepp som lever i klubben och inte minst bland våra fans. Det är väl ett sätt att dels hylla den fina stad man lever i och våra fans. Vi har inte bestämt det än men det är inte otroligt att vi har det i seriespelet också.
Matchtröjorna som ska användas i CHL däremot har fått en del kritik från fans eftersom de inte är särskilt snygga.
– Så är det ju alltid. En del tycker den är fantastiskt snygg och fin medan en del tycker att den är förskräcklig. När det gäller CHL-tröjorna finns det fyra olika standardvarianter och vi kan tyvärr inte spela med en ordinarie. Vi valde en där det finns bårder för utan det är det inte riktigt en Luleå Hockey-tröja.