Samtidigt konstaterar han att man fortfarande har ett betydligt högre publiksnitt än många av de andra klubbarna.
– Ta HV71 som exempel. De har ett starkt lag och leder serien överlägset. Trots de har under hundra åskådare en del matcher, säger Stefan Enbom.
Han tillägger sedan:
– Fast det är klart att vi hoppades på mer publik.
Har ni gjort tillräckligt?
– Det gör vi aldrig. Vi kan alltid göra mer. Men vi har en relativt liten organisation.
Han tror inte det är för att C More har börjat sända alla matcher i SDHL som man tappat publik.
– Jag tror snarare att det hjälper oss, det får fler att upptäcka damhockeyn, säger Stefan Enbom och fortsätter:
– Men vi har haft många fredagsmatcher. Eftersom det är så laget har velat ha det och vi har trott att det är en bra publikdag. Men vi har börjat tvivla på det. Lördags- och söndagseftermiddagar är kanske bättre. Inte minst för barnfamiljer. Som är den grupp vi ser störst potential i.
Går det att göra något åt det?
– Det blir nog svårt. Dessvärre. Spelschemat är ju satt.
Fast ekonomiskt sett har publiktappet inte fått några konsekvenser.
– Publikintäkterna är faktiskt sex procent högre än vad de var under samma period 2018. Vilket beror på att vi har haft fler betalande åskådare. Men intäkterna ligger fortfarande på en låg nivå, säger Stefan Enbom.
Sedan tillägger han:
– Och tjejerna spelar en fantastisk hockey och förtjänar mer publik.