Så ska kommunen bli attraktivare

Nya Överkalixmodellen ska skapa samarbete och utveckla Överkalix som ort – 500 000 kronor ska satsas på strandpromenaden och ett platsvarumärke som ska göra Överkalix till en mer attraktiv kommun.

Från vänster Larsson, Art Director Geektown kommunikationsbyrå, Astrid Isaksson Kommunchef Överkalix, Carina Edenberg Projektmedarbetare Besökslandet Överkalix, Sarah Karlsson Kommunalråd Överkalix, Louise Engström Projektledare Besökslandet Överkalix, Annie Arnqvist Arkitekt SAR/MSA Arnqvist & Sivenbring AB, Keith Sivenbring Kommunikation & Ledarskap Arnqvist & Sivenbring AB och Kristin Lindqvist Projektledare & Brand Advisor Geektown kommunikationsbyrå.

Från vänster Larsson, Art Director Geektown kommunikationsbyrå, Astrid Isaksson Kommunchef Överkalix, Carina Edenberg Projektmedarbetare Besökslandet Överkalix, Sarah Karlsson Kommunalråd Överkalix, Louise Engström Projektledare Besökslandet Överkalix, Annie Arnqvist Arkitekt SAR/MSA Arnqvist & Sivenbring AB, Keith Sivenbring Kommunikation & Ledarskap Arnqvist & Sivenbring AB och Kristin Lindqvist Projektledare & Brand Advisor Geektown kommunikationsbyrå.

Foto: Överkalix kommun

Utveckling2016-10-24 16:00

Överkalix Utveckling har genom projektet Besökslandet Överkalix anlitat Geektown kommunikationsbyrå tillsammans med Arnqvist & Sivenbring för att skapa en attraktivare kommun. Projektet ska jobba med att ta fram en modell för kommunen där målet är att hitta ett samarbete mellan politiker, den kommunala förvaltningen, näringsliv, branschorganisationer, föreningar och invånare. Hitta ett sätt att identifiera platsen Överkalix.

– Vi ska jobba med att ta fram ett platsvarumärke för Överkalix. Hitta de unika och jobba med ett långsiktigt arbete för att göra Överkalix mer attraktivt för besökare och invånare. Vi ska tänka i nya banor, utmana oss och platsen för att lyfta vad Överkalix verkligen går för. Det känns klockrent att arbeta tillsammans med Geektown kommunikationsbyrå och Arnqvist & Sivenbring., säger Louise Engström, projektledare för Besökslandet Överkalix.

En del i arbetet är att utveckla ”strandpromenaden”, den drygt tre kilometer lång promenadslinga i Bränna.

– Arbetet ska fungera som riktlinje för kommunens fortsatta utveckling och också stärka invånarnas stolthet över sin kommun, säger hon.

Projekt Besökslandet Överkalixmodellen är finansierat av Tillväxtverket, Länsstyrelsen, Överkalix kommun och Sparbanken Nord. Budgeten för Överkalixmodellen ligger på 500 000 koronor.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om