Här är trenderna inom besöksnäringen

Personliga upplevelser och avskildhet är två heta trender inom besöksnäringen just nu. Det visar en ny rapport.

Foto: The Common Wanderer

Trender2018-03-23 13:00

Det är Visit Sweden som står bakom trendrapporten som i år fokuserar på konsumenttrender inom besöksnäringen. Samtidigt som människor i dag är konstant uppkopplade och lever i en värld där allt bara är en knapptryckning bort, så känner allt fler att behovet av avkoppling och nedkoppling ökar.

Trenderna är tydliga. Efterfrågan på personliga upplevelser ökar, fler söker sig till ställen med lugn och avskildhet, samtidigt som man ogärna lägger undan sin telefon.

"Vi vill utvecklas som individer, samla på oss upplevelser som inte endast bidrar till ett rikare själsliv, utan även fyller ut det personliga varumärket", skriver Visit Sweden i ett pressmeddelande.

"Vår livsstil i samband med naturen har mycket att lära den alltjämt stressade, urbana människan. Det är därför viktigt att vi delar berättelser om vår destination och skapar utrymmen för gäster att fortsätta berättandet på plats. En enkel hashtag kan både synliggöra upplevelser och användas som ett verktyg för produktutveckling".

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om