Ving i Luleå stänger

Ving resebutik i Luleå stänger från och med årsskiftet. Ett eget callcenter ska ta emot alla Vings bokningar.
De sex anställda i Luleåbutiken måste flytta om de vill fortsätta arbeta för Ving.

STOCKHOLM2006-10-25 13:06
Nästa år öppnar Ving ett eget callcenter. Där ska 50 anställda sköta alla resebokningar.<BR>Samtidigt stänger 13 butiker över hela landet, bland annat butiken i Luleå.<BR>Vings försäljningschef Terje Dahl säger att förändringen beror på att kunderna ändrat sina köpmönster. <BR>I dag besöker över 80 procent av Vings kunder deras hemsida och över 30 procent köper sin resa via internet. De flesta kunder använder en kombination av telefon, mejl och internet vid beställning av resa. Ving tar i dag ut en extra avgift på hundra kronor om man väljer att köpa resan på plats i en butik. <BR>Bara en av tio kunder köper sin resa över disk i en Ving-butik menar ledningen.<BR>När butikerna stänger finns mer pengar över till att bemanna call-centret och endast åtta butiker i landet kommer att finnas kvar.<BR>De sex anställda i Luleåbutiken kommer att få söka de nya tjänsterna på callcenter i Stockholm, Göteborg och Malmö.<BR>Läs mer i torsdagens Norrbottens-Kuriren.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om