Flyg blir inställda då och då, tekniska fel förekommer, så är det. Men likafullt kan det ställa till stora problem för de som väntar på att få resa. När Norwegians sista tisdagsflight ställdes in uppstod en del stress för passagerarna.
– När vi såg att flighten plötsligt försvann från skärmen satt vi där som 100 fågelholkar, säger en Kurirenläsare som hörde av sig under natten.
Då började jakten efter ett hotell, men det visade sig att de som fanns i anslutning till Arlanda var fullbokade. Några passagerare lyckades hinna med den sista SAS-avgången. Men det är just att det aldrig kom någon information som upprör.
– Avgången var 21.15. 22.05 fick en del sms om att flighten var inställd, men inte alla, säger den passagerare som Kuriren talat med.
– Även om man måste ställa in så kan man väl ändå informera. Nu satt vi där och väntade, ingen personal dök upp i gaten.
Han valde att ta nattåget hem. Idag onsdag skulle han vara på jobbet klockan 07.00. Tåget skulle vara framme vid 11.00.
– Det innebär ju en merkostnad för mitt arbete och jag lär väl knappast kunna få ersättning från Norwegian, men jag kommer inte att flyga med dem framöver. Även om jag väntat på det flyg som Norwegian erbjöd att boka om till så gick det klockan 8.30 så jag hade blivit sen till jobbet.
Kuriren har varit i kontakt med Norwegian som beklagar att flyget blev inställt. Anledningen var att man inte kunde tanka planet.