Restaurangen hamnar högst upp i Piteå, på våningsplanen 15-16 i det nya hotell som reser sig i centrum av staden.
Från restaurangen ska man se till evigheten, ungefär.
Den är en del av de upplevelsekickar hotellet utlovas stå för. Har kockarna skött sitt ska matgästerna flöda till även från andra kommuner, är det sagt.
– Det blir en fantastisk utsikt och vi ska hålla hög nivå även på maten. Vi fokuserar på kött, bra dryck och atmosfär. Vi tror att vi kan få folk att åka från Luleå till Piteå likväl som det nu kan finnas Piteåbor som åker andra vägen, säger Petter Nyberg.
Han är restaurangchef i innerestaurangen CG`s i Luleå, vilken har koppling till andra restauranger i Luleå. Sedan en tid är han också involverad i familjeföretaget Skoogs satsning på nytt hotell i Piteå.
Det är för matens skull gänget bakom CG`s finns med i bilden och Petter Nyberg tror att rådande trend, med ökad nyfikenhet på mat och dryck, kommer att ta sig ytterligare. Det visar sig via media och att människor helt enkelt är intresserade, menar han.
Bland konkurrenterna i Piteå märks Doktorsvillan och Järnspisen.
– Kanske blir vi en skjuts för andra restauranger i Piteå, resonerar Emma Lundström, också hon med i restaurangsatsningen.
Det blir flera vattenhål av det här slaget i hotellet. Kring restaurangen på toppen ska det finnas en skybar och två uteterasser.
Fördelat på olika våningsplan blir det frukostmatsal, festvåning, spa och lobbybar.
För den här typen av utbud har Skoogs bildat gemensamt bolag med folket kring CG´s och andra Luleårestauranger.
Hotellet, liksom gallerian Småstaden, ägs av Skoogs och är en del i den 400-miljonerssatsning företaget gör i kvarteret.
Skoogs har redan ett hotell med 47 rum. Det ska bli bostäder där medan nedre plan alltjämt får kommersiell nytta. Det nya hotellet får 97 rum, blir fyrstjärnigt, och ska stå klart nästa sommar.
Småstaden utökas. Som nytt dragplåster för tänkbara nya hyresgäster kommer H&M, med det för regionen nya konceptet H&M Home. Systembolaget får ny kostym.
Nu finns 42 bostäder kring Småstaden, det tillkommer ytterligare 70.
Allting ska stå klart kring årsskiftet 2017/2018.
– Vi tror på Piteå som stad och turiststad. Det vi sett i nuvarande hotell är ett behov av att lyfta hotell, boendet och att lyfta utbudet. Och Piteå har alltid varit en handelsstad men har tappat mot omgivande orter eftersom vi inte förnyat oss tillräckligt. Det gör vi nu, vi tar tillbaka mark inom det som är Piteås styrka, säger Christina Skoog, vd i Skoogs Handel AB.