För företag är arbetsgivarvarumärket viktigt då det har en stark koppling till affären där rätt människor med rätt kompetens och engagemang är direkt avgörande för en organisations framgång. Årets arbetsgivarvarumärke går till ett företag som lyfter medarbetarnas betydelse för verksamhetens framgång. De jobbar också aktivt med kompetensförsörjning och social hållbarhet.
Vinnare av Årets arbetsgivarvarumärke i Piteå är Ica kvantum. Daniel och Jenny Stenmark tog emot priset.
Hur känns det?
– Fantastiskt och väldigt hedrande. Vi vet bara ett sätt att driva företag och det är med hjärtat. Vi förväntar oss kanske inte att få någon utmärkelse för det, men det är väldigt hedrande när man får det, säger Daniel Stenmark.
Vad innebär det för er framåt?
– Det är ändå ett kvitto på att människor uppmärksammar det vi gör, att vi gör skillnad. Det upplever vi själva varje dag.
Motivering: "Med personalen i fokus och hjärta i lokalsamhället har Daniel och Jenny Stenmark tillsammans med personalen skapat ett öppet och inkluderande arbetssätt som gör stor skillnad för många människor. Trovärdighet, engagemang och acceptans är centrala ledord i ICA Kvantums verksamhet vilket stärks av att alla på arbetsplatsen bidrar till kamratskapen både inom och utanför arbetet. Mångfaldsarbetet finns i ICA Kvantums DNA och de skapar möjligheter där de flesta ser svårigheter. De tror på individens förmåga att växa och egna ansvar någonting som skapar stolthet och glädje på arbetsplatsen. Här tar alla hand om varandra, är goda arbetskamrater och ambassadörer för sin arbetsgivare i stort och smått."