Glitter & glamour
Foto:
Höstens mässa är döpt till Ballroom blitz och på entrétorget hade Jan Rundgren byggt upp en inspirationsmonter kring ett blinkande dansgolv med diskokulor, neonfärger och 80-talsmusik i bakgrunden. - Den unga generationen som är födda sent 70-tal eller tidigt 80-tal ser 80-talets neonfärger och glamour ur en helt annan synvinkel. Dessutom är de en köpstark grupp som kan lägga väldigt mycket pengar på lyxiga prylar, säger han.Som gott exempel på det står en flaska mineralvatten med glittrig etikett.- Tusen kronor flaskan kostar det. Det sägs att Paris Hilton ger det till sin hund.En livsfilosofi
Motpolen mot glittret, glamouren och konsumtionen finner man inte långt bort. Kreatören Peter Ødegaard har byggt upp sin monter enligt en helt annan filosofi. Art Into Life - It?s my choise heter utställningen som tagit fasta på återvunna och miljömedvetna materialval.- Jag gillar inte det där med trender, utan vill ha saker man kan leva med en längre tid. Kanske i två eller tre generationer, säger han. - Det är inte en trend utan en hel livsfilosofi. Då väljer man material som håller eller som kan återanvändas och som producerats på ett schysst sätt.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!