Nytt samarbete ska stärka näringslivet

Norrbottens Media och LTU Business startar ett samarbete i syfte att skapa tillväxt, i företagen och i samhället i stort. ”Det stärker Norrbottens konkurrenskraft, och gör länet till en bättre plats att leva i, vilket också är en gemensam drivkraft för oss.”, säger Linda Nyström, digitalförsäljningschef, Norrbottens Media.

Arkivbild.

Arkivbild.

Foto: Jessica Tervaniemi

Norrbottens Affärer2019-06-28 12:30

Konceptet, som lanseras hösten 2019, ska erbjuda företag och organisationer tjänster för att utveckla sin kommunikation och affärsstrategi kopplat till att skaffa och behålla rätt kompetens för att kunna växa.

I erbjudandet kombineras LTU Business erfarenhet inom affärsutveckling och verksamhetsstrategi med Norrbottens Medias kompetens och insikt i kommunikation.

– Vi ser en möjlighet att skapa värde för näringslivet genom att använda den erfarenhet som vi samlar på oss från olika uppdrag till att knyta ihop strategi med employer branding. Tillsammans med kunder kan vi hitta nya vägar för dem att bli bättre arbetsgivare och därigenom komma närmare sina verksamhetsmål, säger Lisa Ek, strategiexpert på LTU Business.

Norrbottens Medias del i konceptet går ut på att hjälpa kunder att kommunicera det som gör dem till en attraktiv arbetsgivare på arbetsmarknaden, hur och vart de får ut detta till rätt personer vid rätt tidpunkt.

– Det gäller att identifiera och se till företagens behov. Alla sitter på något unikt och det gäller att framhäva det för att stå ut bland företagen i dag, säger Linda Nyström.

Bakgrundsfakta

LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag som hjälper kunder i näringsliv, akademi och offentlig sektor att utveckla sin verksamhet genom metoder för innovation, affärsstrategi, kompetens och projektledning. LTU Business ägs av Luleå tekniska universitet, via LTU Holding AB. Verksamhetens övergripande syfte är att främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. LTU Business egenutvecklade metod Innovation Due Diligence® används för att validera 300 affärsidéer internationellt varje år.

Norrbotten Media är det kompletta mediehuset med affärsidén att göra Norrbotten till en bättre plats att leva och verka i. Varje vecka når vi nio av tio norrbottningar med vår journalistik, och med hjälp av den räckvidden kan vi också erbjuda en effektiv marknadsplats för våra affärspartners. Stolta vinnare av det prestigefyllda priset Årets dagstidning 2019

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om