Konceptet, som lanseras hösten 2019, ska erbjuda företag och organisationer tjänster för att utveckla sin kommunikation och affärsstrategi kopplat till att skaffa och behålla rätt kompetens för att kunna växa.
I erbjudandet kombineras LTU Business erfarenhet inom affärsutveckling och verksamhetsstrategi med Norrbottens Medias kompetens och insikt i kommunikation.
– Vi ser en möjlighet att skapa värde för näringslivet genom att använda den erfarenhet som vi samlar på oss från olika uppdrag till att knyta ihop strategi med employer branding. Tillsammans med kunder kan vi hitta nya vägar för dem att bli bättre arbetsgivare och därigenom komma närmare sina verksamhetsmål, säger Lisa Ek, strategiexpert på LTU Business.
Norrbottens Medias del i konceptet går ut på att hjälpa kunder att kommunicera det som gör dem till en attraktiv arbetsgivare på arbetsmarknaden, hur och vart de får ut detta till rätt personer vid rätt tidpunkt.
– Det gäller att identifiera och se till företagens behov. Alla sitter på något unikt och det gäller att framhäva det för att stå ut bland företagen i dag, säger Linda Nyström.