NMW avslöjar 2020 års huvudtalare

Vi fredagens näringslivsfrukost i Luleå avslöjade NMW huvudtalaren för nästa års arrangemang. "Vi är otroligt stolta", säger medgrundaren Ronny Olovsson.

Ronny Olovsson är medgrundare till NMW. Carole Cadwalladr (inklippt) kommer att vara huvudtalare den 12 februari.

Ronny Olovsson är medgrundare till NMW. Carole Cadwalladr (inklippt) kommer att vara huvudtalare den 12 februari.

Foto:

Norrbottens Affärer2019-11-29 10:18

Carole Cadwalladr kommer att vara huvudtalare under nästa års Norrbotten Media Week. Hon är journalisten på The Guardian som avslöjade den stora Cambridge Analytica-skandalen.

Facebook-data utnyttjades för att rigga val, ett avslöjande som fick Facebooks kurs att rasa med 1000 miljarder kronor.

– Men skandalen handlar om så mycket mer, om din och min integritet och demokratins framtid. Så hon är verkligt spännande för egentligen alla, säger Ronny Olovsson, medgrundare av NMW och partner på Vinter.

NMW är inne på sitt femte år som arrangemang i Luleå. Nytt för i år är ett större fokus på en dag i Luleå, den 12 februari. Vid köp av VIP-pass ingår en heldag från frukost till mer festligheter under natten.

Även Boden och Piteå kommer att arrangera evenemang i städer under Norrbotten Media Weeks dag.

Fredrika Johansson, Kulturcentrum Ebeneser, ser fram emot heldagen.

– Vi kommer att kunna erbjuda en verklig heldag med utbildning, inspiration och en fantastiskt kul fest. Lite av ett Luleå Business Awards Light. Det blir bubbel, musik och härlig middag med vår nya restauratör Still. Nytt för i år är att vi har maximerat antalet biljetter till 250. Och de kommer ta slut. Som mest har NMW lockat cirka 1200 besökare.

Pär Soini, BD Pop, en av grundarna av NMW:

– Vi förhandlar just nu med otroligt spännande artister och vi kan utlova något väldigt bra. Självklart sneglar vi lite på att detta är Mello-veckan i Luleå. Det får vi återkomma med så fort det blir helt klart.

Oskar Norberg Lundmark, Yours, en av grundarna av NMW:

– Paul Fleming kommer som keynote för att prata om framtidens nya marknadsplats, våra talande smarta högtalare och röststyrd teknik. Dan Abbott, designer bakom några av musikhistoriens mest ikoniska skivomslag, bland annat för Pink Floyd. Dessutom världens bästa reklam, Ulla-Karin Barrett levererar det bästa från reklam-VM Cannes Lions. Och mycket, mycket mer. Programmet fylls på löpande.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om