Johan Larsson blir delägare i byrån

Johan Larsson, vd för NYAB, kliver in som styrelseordförande i kommunikationsbyrån Samuraj och blir dessutom delägare i bolaget. "Jag önskar att få vara med och utveckla Samuraj till någonting som i ännu högre utsträckning hjälper våra kunder att utvecklas", säger han i ett pressmeddelande.

Fr. vänster: Mattias Östling, Filip Haraldsson, Hampus Evers, Johanna Öhman, Tomas Ek och Johan Larsson.

Fr. vänster: Mattias Östling, Filip Haraldsson, Hampus Evers, Johanna Öhman, Tomas Ek och Johan Larsson.

Foto: Samuraj

Norrbottens Affärer2019-09-11 07:31

Tomas Ek och Ulf Lindqvist bildade den Luleåbaserade kommunikationsbyrån Samuraj 2013. I september tillträder NYAB:s vd Johan Larsson som styrelseordförande i bolaget och går även in som delägare.

– Samuraj har utvecklats bra under sina första sex år, vi har i grunden ett mycket starkt lag. Johan Larsson känner vi väl till då vi haft förmånen att få ta del av och bidra till NYAB:s resa sedan 2016. Han delar vår syn på Samuraj, vår potential, vad marknaden behöver och vad vi har att erbjuda, säger Tomas Ek, grundare av Samuraj.

– Vi har arbetat mycket med den interna kulturen under de två senaste åren. Vi har fundamentet på plats. Kärnan, själen, ”laget före jaget”-andan. Vi är redan bra, och vi satsar nu på att ta nästa steg. Den utvecklingen kommer genom nyansskillnader i utförande och strategi tillsammans med en fortsatt hög dos av kreativitet och nyskapande i samtliga av bolagets delar, säger Johanna Öhman, vd på Samuraj.

Nu hoppas Johan Larsson kunna bidra med sina erfarenheter till utvecklingen av byrån.

– Tyvärr kan jag inte trolla, men jag har goda erfarenheter från att skapa ett klimat där individer och bolag sammanflätat växer, samt en viss direkt branscherfarenhet som tidigare delägare och ordförande i Reklam365. Jag tror på den resa Samuraj påbörjat, och jag önskar att få vara med och utveckla Samuraj till någonting som i ännu högre utsträckning hjälper våra kunder att utvecklas. Samuraj har en perfekt position, med det menar jag att kunder huvudsakligen är privatägda bolag. Ofta entreprenörsledda. Det är en värld jag förstår och där är spelreglerna också glasklara. Skapar vi värden åt våra kunder, så får vi vara med och ta del av det värdeskapandet. Det är också den enda möjligheten att bygga ett framgångsrikt Samuraj, säger Johan Larsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om