Gällivarebutik först ut i kedjans omvandling

Elon i Sverige genomgår en stor omvandling. Butikskedjan kommer att förändra varumärkets identitet och utformning i över 300 butiker, samtidigt som en ny logotyp introduceras. Butiken i Gällivare blir först ut med det nya konceptet.

Nya Elonbutiken i Gällivare är först ut i butikskedjans omvandling.

Nya Elonbutiken i Gällivare är först ut i butikskedjans omvandling.

Foto:

Norrbottens Affärer2019-06-28 07:00

Med sitt nya koncept vill butikskedjan Elon överge känslan av produktlager som de menar är vanligt förekommande i branschens butiker. Istället kommer fokus att ligga på inspiration och lokal vägledning. De nya butikerna är utformade för att ge en välkomnande känsla och där det personliga bemötandet från de lokala handlarna står i centrum.

– Vi sätter fokus på människan, både våra kunders behov och våra medarbetares expertis, i en bransch som traditionellt sett lagt alla resurser på maskiner och produkter. Det är en naturlig del av den större omvandling som företaget går igenom just nu, säger Stefan Lebrot, vd på Elon.

Elon i Gällivare, Nyköping och Arninge blir först ut med det nya konceptet. Den nya fomgivningen med skyltar och logo kommer rullas ut under det tredje kvartalet i år. Butikskonceptet kommer rullas ut efterhand och förväntas vara slutfört i alla 300 butiker år 2022.

Elons nysatsning

- Pick-up, möjligheten att enkelt hämta upp beställda varor.

- E-shop, displayer som länkar den fysiska och digitala handelsplatsen.

- Personlig service, en utformning av butiksingångarna som bjuder in kunden till samtal.

- Återvinning, gör det möjligt att återvinna både produkter och emballage.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om