De säljer 30 procent mer med nya butikskonceptet

Gällivarebutikens satsning med ett brett sortiment och nya lokaler ökade kundtillströmningen med 150 procent och försäljningen med 30 procent.

Sedan Elon i Gällivare lanserade kedjans nya koncept har kundtillströmningen ökat med 150 procent och försäljningen med 30 procent. De lokala handlarna Joel Eriksson och Tim Eriksson är mer än nöjda med satsningen.

Sedan Elon i Gällivare lanserade kedjans nya koncept har kundtillströmningen ökat med 150 procent och försäljningen med 30 procent. De lokala handlarna Joel Eriksson och Tim Eriksson är mer än nöjda med satsningen.

Foto: Michael Renström

Norrbottens Affärer2019-09-30 15:27

Elon i Gällivare var en av de första av kedjans butiker att lansera det nya nordiska konceptet med ett brett sortiment av hemprodukter. Lanseringen skedde i samband med en flytt till helt nya lokaler på Treenighetens väg, precis innan sommaren.

– Under de fyra invigningsdagarna hade vi 2500 besökare och samma försäljning som på två bra månader, säger Tim Eriksson som tillsammans med Joel Eriksson driver butiken.

Sedan nyöppningen har kundtillströmningen ökat med 150 procent och försäljningen med 30 procent.

– Riktig kul att se Elons nya butik, den första etableringen vid 45:an. Väldigt intressant att höra om förändringsresan och deras nya koncept i butiken. Ett snyggt, modernt och lättöverskådligt upplägg i butiken, säger Henrik Ölvebo, kommunalråd.

Elon i Gällivare har totalt fem anställda i dagsläget.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om