Ögren blir marknadsansvarig

Johanna Ögren blir marknadsansvarig för Swedish Lapland Visitors Board. "Det ska bli jätteroligt", säger hon.

Ny marknadsansvarig. Johanna Ögren är ny markandsansvarig för Swedish Lapland Visitors Board.

Ny marknadsansvarig. Johanna Ögren är ny markandsansvarig för Swedish Lapland Visitors Board.

Foto: Carl-Johan Utsi

Norrbotten2017-03-15 08:58

Tillsammans med regionens företag och lokala destionationsmedarbetare kommer Johanna Ögren att fortsätta driva och utveckla kontakten med marknaden – för att stärka Swedish Laplands ställning på den nationella och internationella marknaden.

– Jag är så tacksam för det väl genomförda grundarbete Graeme Richardson har utfört vad gäller våra marknadsinsatser. Det gör det lättare för mig att ta vid, säger hon i ett pressmeddelande.

Johanna Ögren har stor erfarenhet från besöksnäringen. Innan tjänsten som Digitalt kommunikationsansvarig för Swedish Lapland Visitors Board kom hon från en liknande tjänst på Icehotel.

– Johannas strategiska bakgrund tillsammans med kompetens inom besöksnäring, både mot återförsäljarled och inom marknadskommunikation är precis det regionen behöver. I arbetet framåt kommer digitaliseringen få ett ännu större fokus, där finns det ingen som är bättre lämpad än Johanna, säger Erika Mattsson vd på Swedish Lapland Visitors Board.

Johanna blir i och med tjänsten också delprojektledare inom strukturfondsprojektet Destination Capacity Building in Swedish Lapland och kommer leda arbetet för det regionala nätverket för marknadsutvecklare och kommunikatörer.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om