Shoppingen började redan på natten. Försäljningsökning under den första timmen av Black Friday (0.00 till 01.00) jämfört med en genomsnittlig shoppingdag var 826 procent. Motsvarande siffra på Cyber Monday var 436 procent. Det uppger Klarna som hanterar omkring hälften av alla onlineköp i Sverige i sin Black week-rapport.
Försäljningen i Halland, Norrbotten och Blekinge har ökat mest under Black Week, inklusive Cyber Monday, jämfört med en vanlig dag. Den totala onlineförsäljningen per person har varit högst i Stockholms, Uppsala och Norrbottens län, men sett på kommunnivå är det i Sorsele i Västerbottens län som landets allra ivrigaste nätshoppare bor, och de handlar 84% mer på nätet än genomsnittssvensken.
De mest sålda produktkategorierna under hela Black Week var barnprodukter, elektronik och smycken och accessoarer, jämfört med en vanlig dag. Men de mest populära produkterna varierar från län till län. Det som varit mest populärt i Norrbottens län jämfört med det nationella genomsnittet under veckan var sport, fritid & hobby. I södra Sverige är det elektronik och smycken och accessoarer som sålt bäst. I västra Sverige och i Stockholm har man främst köpt kläder och skor. Gotlänningarna har framförallt shoppat underhållning.