De lockar Norrbottens talanger

Det nya talangprogrammet ska locka framtidens nya stjärnsäljare.

Norrbottens media är ett av mediehusen som söker nya talanger.

Norrbottens media är ett av mediehusen som söker nya talanger.

Foto: Pär Bäckström / Frilans

Norrbotten2019-03-19 14:42

Nu startar NTM, Norrköpings Tidningars Media AB, ett talangprogram. Tanken är att ge en möjlighet för unga säljare att nå en framgångsrik karriär inom mediebranschen samtidigt som koncernen kan locka framtidens digitala säljare.

– Vi söker engagerade personer som har rätt värderingar och beteendeprofil, och som har ett stort intresse för media och kommunikation, säger Viktor Engberg, säljare i Öst Media och en av de tre programansvariga.

Det är mediehusen Norrbottens media, Öst media och UNT som är först ut att ta emot två talanger. Gotlands Media och Sörmlands Media ska vara med i ett lite senare skede. Talangerna ska vara digitala säljare i början av sin karriär.

– Det här är en jättechans för unga drivande säljare att bredda sin utbildning, och dessutom få betalt, säger Ove Johansson, programansvarig på Norrbottens Media.

Just nu pågår ansökningen till programmet och talangerna som väljs ut kommer att gå igenom ett utvecklingsprogram på åtta månader.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om