Näringslivsträff på Norrbottens Media

Under onsdagen bjöd Norrbottens Media in delar av näringslivet i Luleå för att diskutera framtiden och de viktigaste frågorna.

Företagsträffen. Linn Berglund, marknad Norrbottens Media,  Nicklas Gedeborg, Mitt Livs Stil, Simon Laiti, Hemmagastronomi, Josefin Bernardzon, UF Norrbotten, Tomas Lejon, Nordiska bil, Johanna Grimståhl, Mera media,   Per Nilsson, Norrlandsfonden, Lisa Holmfrid, Luleå näringsliv, Sabina Nilsson, redaktör Norrbottens Affärer, Jesper Peruzzaro, säljare Norrbottens Media.

Företagsträffen. Linn Berglund, marknad Norrbottens Media, Nicklas Gedeborg, Mitt Livs Stil, Simon Laiti, Hemmagastronomi, Josefin Bernardzon, UF Norrbotten, Tomas Lejon, Nordiska bil, Johanna Grimståhl, Mera media, Per Nilsson, Norrlandsfonden, Lisa Holmfrid, Luleå näringsliv, Sabina Nilsson, redaktör Norrbottens Affärer, Jesper Peruzzaro, säljare Norrbottens Media.

Foto: Jimmy Landström

Näringslivet2017-03-15 15:23

Simon Laiti (Hemmagastronomi), Tomas Lejon (Nordiska bil), Lisa Holmfrid (Luleå näringsliv), Johanna Grimståhl (Mera media), Per Nilsson (Norrlandsfonden), Josefin Bernardzon (UF Norrbotten) och Nicklas Gedeborg (Mitt Livs Stil) var inbjudna under onsdagen till Norrbottens Media.

Fokus låg på utvecklingen för näringslivet i Luleå och de viktigaste frågorna, som ligger i närtid.

En av frågorna som lyftes var hopslagning av kommuner.

– Visionen är att vi vill bli en kommun tillsammans med Boden. Om Luleå och Boden går samman blir vi 100 000 invånare och en annan maktfaktor i Sverige. Vi är nog små nu och det finns stora fördelar av det. Kan vi dessutom lägga till Piteå och Älvsbyn når vi 150 000 invånare, säger Tomas Lejon, ordförande Norrlandsfonden och vd på Nordiska bil.

– Sedan kan vi ha stadsdelar som heter Erikslund (Boden) och Knöppelåsen (Luleå), fortsätter han.

Krögaren Simon Laiti, Hemmagastronomi, ser också stora fördelar om vi skulle slå ihop Luleå och Boden.

– Vi vill skapa ett likadant nöjes- och krogliv som finns i Stockholm. Där sker möten och konferenser på restaurangerna och dit vill vi också nå, säger Laiti.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om