"Utrustningen ska uppgraderas"

Utrustningen måste uppgraderas. Det uppger Karin Nordlund, informationsansvarig vid Telia Sonera.

Murjek2009-08-19 06:00
- Kunden ska kontaktas i dag (läs i går, reds. anm.), säger hon. Enligt Karin Nordlund har brev skickats ut från Telia till samtliga kunder som har så kallad fast mobil med mobilt bredband. Orsaken är att den adapter som används kan behöva en uppgradering. Varför Maya Brünner inte har fått något besked från Telia gällande sitt ärende kan hon inte svara på. Någon felanmälan angående paret Brünners problem med det mobila bredbandet har inte gjorts, trots Maya Brünners telefonsamtal. Enligt Karin Nordlund ska en kund som påtalar fel normalt sett kontaktas inom tre arbetsdagar. - Jag vet inte om det är vi som missat det eller om det har uppstått något slags missförstånd, säger Karin Nordlund och uppger att en felanmälan nu är gjord.När Kuriren talar med Maya Brünner på tisdagseftermiddagen har hon fortfarande inte fått något telefonsamtal från Telia.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om