Vägrar ny vindruta

En bilverkstad i Luleå har anmälts efter att ha vägrat byta en vindruta som skadats vid en service. "Ville inte betala hela Luleå" fick kunden veta.

Trasig. Vindrutan var trasig efter besöket på verkstaden. Men den vägrar ersätta skadan. (Arkivbild)

Trasig. Vindrutan var trasig efter besöket på verkstaden. Men den vägrar ersätta skadan. (Arkivbild)

Foto: Thomas Möller

Luleå2015-01-20 18:33

Den kvinnliga kunden lämnade in sin Toyota av årsmodell 2010 för 10 000-milaservice där byte av kupéfilter, oljefilter, tändstift och olja ingår. Kvinnan betalar 3 190 kronor för arbetet men märker senare att framrutan på bilen är skadad.

Hon tar bilen till en glasverkstad som uppger att skadan måste ha uppkommit när bilverkstaden bytte kupéfilter på hennes bil. Hon kontaktar åter bilverkstaden och begär ett den ska betala för att hon tvingades byta vindruta.

Bilverkstaden vägrar, enligt kundens anmälan för att "de ville inte betala hela Luleå". Verkstaden nekar också till att de gjort något fel.

Bilägaren har nu vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få sin ruta betald.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om