Utan telefon i tolv dagar

Hon har varit utan telefon i tolv dagar. Nu tycker Anna-Greta Bäckström att det får vara nog. "Hur länge ska man behöva vänta?", säger hon.

Utan telefon i 14 dagar. Anna-Greta Bäckström kommer nu att begära skadestånd från Telia.

Utan telefon i 14 dagar. Anna-Greta Bäckström kommer nu att begära skadestånd från Telia.

Foto:

Luleå2015-01-18 16:52

Det var en försäljare som ringde och rekommenderade att Anna-Greta Bäckström och hennes man skulle byta till bredbandstelefoni.

– Innan dess krånglade telefonen aldrig. Vi hade vanlig, fast telefon. Men det här skulle bli billigare.

Den 6 januari slutade telefonen att fungera. De ordnade så att en granne ringde och gjorde en felanmälan.

– Vi har så dålig täckning på mobiltelefonerna här. Det bryter hela tiden. Det är därför vi har kvar den vanliga telefonen, säger Anna-Greta Bäckström.

Hon bor med sin man i ett hus i Hagaviken, strax utanför Luleå.

– Jag ringde någon gång och då såg de att det inte fungerade här, men vad hjälper det? Min syster som bor i Boden har också felanmält åt oss. Nu har det gått tolv dagar, hur lång tid får det ta?

Anna-Greta Bäckström är mycket missnöjd med Telias service.

– Hade jag bott någon annanstans så att det fanns att välja någon annan leverantör så hade jag gjort det. Men det är bara Telia som går att ha här, säger hon.

Hon använder datorn mycket, läser både tidningar och betalar räkningarna.

– Hur ska det nu gå med det? Jag är alltid varit noga med att betala i god tid.

Telia har sagt att någon ska titta på problemet under måndagen, men Anna-Greta Bäckström är inte nöjd.

– Jag har väntat länge och de har tittat tidigare, men jag har haft telefon och bredband bara korta stunder.

Kuriren har sökt personer på Telia för att få en kommentar. Det är ingen som kan svara på frågor förrän på måndagen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!