Detta enligt Orvesto som mäter medieföretags räckvidd på internet.
– Vi når rekordmånga med våra mobilsajter, säger redaktionschef Lenitha Andersson-Junkka.
– Vi är väldigt glada att läsarna väljer oss som nyhetskälla när de vill veta vad som händer i Luleå, säger Lenitha Andersson-Junkka.
– Vi vill vara det självklara nyhetskällan för Luleåborna och vi jobbar hårt för att hitta de ämnen som intresserar och berör. Den här siffran är ett kvitto på att vi lyckats, fortsätter hon.
Läsarna väljer i allt högre utsträckning att ta del av nyheter via mobilen, det sker en förflyttning av läsandet från dator till mobilen. Många väljer att läsa på mobilen på morgnar, eftermiddagar och kvällar.
– Vi märker att allt fler tar del av oss via mobilen, vi ser en förflyttning från desktop till mobilen, säger Lenitha Andersson-Junkka.
– Många hittar också till våra mobilsajter via Facebook och sociala medier. Vi har många följare på Facebook och de hittar därifrån till våra mobilsajter.
Redaktionen jobbar hårt för att hitta ämnen och nyheter som engagerar och berör läsarna berättar hon vidare.
– Just nu försöker vi fokusera på Luleå. Jag ser det här som ett kvitto på att vi lyckats, säger Lenitha Andersson-Junkka.
Vilken betydelse har det för läsarna?
– Det ger oss ett kvitto på att vi är på rätt väg, vi vill skriva om saker som berör och intresserar många. Den här siffran visar att vi har träffat rätt ämnen, säger Lenitha Andersson-Junkka.