Vi når regionchefen Sanh Vong bara timmen innan portarna slås upp till deras stora satsning i Umeå i handelsområdet vid Ersboda. Restaurangen i Umeå är kedjans 40:e och den första norr om Borlänge. Klart är att kedjan söker sig norröver och Luleå finns absolut med i framtidsplanerna.
– Det är väldigt intressant. Just nu har vi inget konkret men vi håller utkik, säger Sanh Vong.
Vad är det som gör Luleå intressant för er?
– Det är en stad där vi inte har någonting i dag, det är en studentstad och en stad i utveckling. Vi tror att Luleå passar oss.
Chopchop startade 2011 och har de senaste åren vuxit snabbt. Trots tuffa tider fortsätter kedjan att öppna nya restauranger och bolagen knutna till restaurangverksamheten visar faktiskt upp goda vinster senaste åren.
– Svåra tider finns alltid, berg- och dalbana ingår. Men vi har större visioner än så här och vi siktar framåt. Visionen sedan start har varit 50 restauranger men nu är vi snart redan där så nu är visionen mycket större, säger Sanh Vong.
Chopchops koncept är asiatisk snabbmat, exempelvis kycklingrätter, bowls, wokar och sushi, som på många ställen går att köpa i drive-thru. Satsningen i Umeå kommer ha två drive thru-filer och cirka 30 personer ska jobba i restaurangen. Planen är att öppna ytterligare en restaurang i Umeå under 2024.
Ofta ligger restaurangerna på handelsområden eller vid vältrafikerade vägar.
– De lägen vi lokaliserar, är det lättillgängligt så vill vi ha det, säger Sanh Vong.