Nytt koncept till Luleå

Ska stimulera till entreprenörskap och handel i stadskärnan. "Finns potential att utveckla konceptet".

Foto: Per Lundström

Luleå2019-02-22 10:21

På lördag och söndag går Yalla Bazar av stapeln i Luleå. Det är ett nytt koncept med en pop-up shop där en blandning av människor får möjlighet att testa sina produkter och affärsidéer.

Totalt rör det sig om ett tiotal utställare som kommer att medverka under helgen.

– Det är allt från privatpersoner, till UF-företag, nystartade företag och företag i startgroparna som tar plats, säger Caroline Kjellgren, affärsutvecklare på Coompanion.

Det är Coompanion som, med finansiering från Luleå kommun och i samverkan med Diös, tagit initiativ till arrangemanget.

Vissa utställare kommer att sälja mat och maträtter från andra delar av världen, andra säljer konst, hantverk och återbruk.

– Dessutom finns det ett gäng som ska testa att sälja hundkex, berättar Caroline Kjellgren.

Enligt henne finns det potential att utveckla konceptet, om piloten faller väl ut.

– I ett steg två skulle vi dels kunna anordna fler bazarer och dels kunna stötta de deltagare som vill gå vidare och utveckla sina affärsidéer.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om