På lördag och söndag går Yalla Bazar av stapeln i Luleå. Det är ett nytt koncept med en pop-up shop där en blandning av människor får möjlighet att testa sina produkter och affärsidéer.
Totalt rör det sig om ett tiotal utställare som kommer att medverka under helgen.
– Det är allt från privatpersoner, till UF-företag, nystartade företag och företag i startgroparna som tar plats, säger Caroline Kjellgren, affärsutvecklare på Coompanion.
Det är Coompanion som, med finansiering från Luleå kommun och i samverkan med Diös, tagit initiativ till arrangemanget.
Vissa utställare kommer att sälja mat och maträtter från andra delar av världen, andra säljer konst, hantverk och återbruk.
– Dessutom finns det ett gäng som ska testa att sälja hundkex, berättar Caroline Kjellgren.
Enligt henne finns det potential att utveckla konceptet, om piloten faller väl ut.
– I ett steg två skulle vi dels kunna anordna fler bazarer och dels kunna stötta de deltagare som vill gå vidare och utveckla sina affärsidéer.