Norrbottens Media arrangerar Luleå Business Awards

Norrbottens Media fortsätter att erövra nya uppdrag. Senaste nyheten är huvudansvaret för Luleå Business Awards. ”Den möjlighet som Norrbotten Media har att nå ut med nyheter och näringslivsfrågor går inte att underskatta”, säger Li Skarin, vd Luleå Näringsliv.

Samarbete. Norrbottens Media blir huvudansvarig för Luleå Business Awards. "Vi känner att vi har mycket att ge inom det här området", säger Jesper Peruzzaro, projektledare Norrbottens Media. "Vi är glada över att samarbetet förstärks ännu mer", säger Li Skarin, vd Luleå Näringsliv.

Samarbete. Norrbottens Media blir huvudansvarig för Luleå Business Awards. "Vi känner att vi har mycket att ge inom det här området", säger Jesper Peruzzaro, projektledare Norrbottens Media. "Vi är glada över att samarbetet förstärks ännu mer", säger Li Skarin, vd Luleå Näringsliv.

Foto: Sabina Nilsson

Luleå2018-02-15 08:48

Norrbottens Media har som uttalad strategi att stå på ännu fler ben inom medieområdet i Norrbotten. Nyligen presenterade bolaget annonssamarbetet med norska mediejätten Schibsted, och nu presenteras nästa stora nyhet, den här gången inom eventområdet. Att bli arrangör av Luleå Business Awards är ett stort steg in på ett delvis nytt affärsområde. Business Awards är en näringslivssatsning i Luleå med totalt 1200 besökare, uppdelat på två tillfällen – Business Evening den 26 april och Gala Night den 19 oktober.

Nu tar Norrbottens Media över som huvudansvarig för eventet, allt på uppdrag från Luleå Näringsliv som fortfarande är ägare av arrangemanget.

Man har redan knutit an Mera Media som viktigt underleverantör av eventgenomförandet.

– Självklart tycker jag att det är jätteroligt. Det är helt nytt för oss men vi känner att vi har mycket att ge inom det här området, säger Jesper Peruzzaro, ny projektledare inom event på Norrbottens Media.

– Det är två stora aktiviteter för näringslivet i regionen. Vi har varit partner till eventet i alla år, och en kanal för dem att nå ut. Nu utökar vi och tar helhetsansvaret för Luleå Business Awards, fortsätter han.

Jesper Peruzzaro förklarar att Norrbottens Media redan har många av de delar som krävs för ett lyckat event.

– Vi har kanalerna för marknadsföring och bra kompetens i företaget. Vi har redan befintliga kontakter med näringslivet och är i grunden ett välkänt varumärke. Det är nu naturligt att vi som mediehus även ger oss in på eventområdet.

Li Skarin, vd för Luleå Näringsliv, om samarbetet:

– Luleå Business Awards har tack vare våra duktiga medarbetare vuxit till att bli en stor och etablerad näringslivssatsning som bara växer och växer. Men nu har evenemanget blivit så omfattande att vi själva inte har resurser som täcker alla arbetsinsatser som behövs. Jag tycker att det är viktigt att Luleå Näringsliv fokuserar på affärsutveckling och nyetableringar som är vår kärnverksamhet, säger hon.

Vad betyder samarbetet med Norrbottens Media för er?

– Norrbottens Media har under en längre tid varit en viktig mediapartner och vi är glada över att det samarbetet nu förstärks ännu mer. Den möjlighet som Norrbotten Media har att nå ut med nyheter och näringslivsfrågor går inte att underskatta, säger Li Skarin.

Li Skarin har stora förväntningar på årets upplaga av Luleå Business Awards.

– Jag ser fram emot lika bra och helst ännu bättre Business Evening och Gala Night, med möjligheter till affärsmingel, mötesplatser, intressanta föreläsningar och ännu fler affärsmöjligheter. Vi har så många duktiga företagare i Luleå så de är värda att hyllas på bästa vis, så självklart så hoppas vi på riktigt bra arrangemang, säger hon.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om