Nöjda kunder hos tandläkare

I februari startade Örnäsets folktandvård ett försök med drop-in för sina patienter.  Tanken var att väga upp sena återbud och uteblivna patienter.  Nu har man utvärderat verksamheten som visar att efterfrågan har varit liten men med mycket nöjda kunder.

LULEÅ2007-10-10 01:45
- Vi fortsätter med verksamheten säger enhetschefen Agneta Boström som tycker att drop-in är ett bra komplement. Mest är det medelålders personer som kommer och sätter sig för att vänta på en sista minuten-tid vilken dessutom alltid är rabatterad med 150 kronor.Några kunder i veckan
- I mån av plats så tar vi emot drop-in och vi kan erbjuda undersökning, olika typer av fyllningar, förebyggande behandlingar, vissa akuta åtgärder, säger Agneta Boström och förklarar att såväl tandläkare som hygienist omfattas. Frekvensen har varit några kunder i veckan.Ungefär samtidigt som drop in började gälla så började Folktandvården i länet även med att skicka påminnelse-sms till patienterna. Något som gjort att det inte "gapar tomt" lika ofta som förut.- Nej , det är vår känsla att det blivit mycket bättre med det, säger Agneta Boström .På Örnäsets Folktandvård har man nu också, som sista klinik, fått inrättat en digital röntgen.- Det sparar mycket tid för oss och inte minst miljömässigt är det bra att vi slipper hålla på med framkallningsvätskor, säger Boström med personal som just nu är i inkörningsfas med det nya systemet.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om