Lagerkvist: "Ren beställningsprodukt"

Granskningsrapporten är en ren beställningsprodukt som inte beskriver verkligheten på ett korrekt sätt. Det säger Textilservices Björn Lagerkvist.

Björn Lagerkvist.

Björn Lagerkvist.

Foto: Håkan Zerpe

Luleå2009-02-19 06:00
Textilservices delägare Björn Lagerkvist ger inte mycket för den granskningsrapport som advokatfirman Mannheimer Swartling gjort för landstingets räkning. Han anser att den är full av stora och allvarliga brister.Att granskningen är baserad på uppgifter från Textilservice påverkar inte Lagerkvists omdöme och rapporten.- De har tolkat materialet på ett felaktigt sätt och de har hanterat infromation från oss på ett sätt som inte har bäring på verkligheten. De har missförstått sakförhållanden och dragit slutsatser på grundlösa fakta. - Vi anser att rapporten är både oprofessionell och visar att de som gjort den är okunniga om det som de arbetat med.Av rapporten framgår att flera textilier är felaktiga. Det gäller bland annat 4.800 påslakan som är vita men som enligt upphandlingen ska ha en klarblå färg.- Från första början har vi bara levererat klarblå påslakan - det är bara ett exempel på att granskningen har stora brister, säger Björn Lagerkvist.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!