Kommunikationsbyrån: "Vi ställer inte orimliga krav"

Mediebranschen kan bitvis vara fylld av snabba svängar, korta deadlines och ett tärande klimat, det vill delägar-trion på Geek Town ändra på.

Fr. vänster Kristin Lindqvist, Frida Larsson och Tina Löfgren - Geek Towns tre delägare som vågade satsa på sin vision.

Fr. vänster Kristin Lindqvist, Frida Larsson och Tina Löfgren - Geek Towns tre delägare som vågade satsa på sin vision.

Foto: Sanna Orneklint

Luleå2022-01-10 14:57

Kommunikationsbyråer är en växande bransch men många byårer, en byrå i Luleå är Geek Town, som drivs av Frida Larsson, Kristin Lindqvist och Tina Löfgren. Under en utbildning på Luleå Tekniska universitet träffades Frida, Kristin och även den tredje grundaren Veronica Alqvist, som inte arbetar kvar.

– Vi ville göra vår grej och gå vår egen väg. Vi träffades på Luleå tekniska universitet 2011 och bestämde oss för att starta upp Geektown, berättar Kristin Lundqvist. 

– Vi vill alltid ha kul på jobbet, vi ville få vara kreativa, nördiga och få styra vår vardag på arbetsplatsen, förklarar Frida Larsson.  

Vilka är de viktigaste egenskaperna när man driver en kommunikationsbyrå? 

– Den kreativa höjden, att vara konstnärlig och att kunna göra lite av allt är viktiga egenskaper, säger Kristin Lundqvist. 

– Och att vara nyfiken och ha koll på vad som händer och vad som trendar i världen, fyller Tina Löfgren i. 

– Vi arbetar med att inte ställa orimliga krav, vi förväntas oss inte att våra anställda ska jobba en massa övertid eller arbeta helger, för att stress ger inte det bästa resultatet, säger Tina Löfgren. 

Varför tror ni branschen växer så kraftigt? 

– Det är en bransch med många möjligheter, en kan jobba med olika områden och en kan specialisera sig väl inom dem, säger Kristin Lundqvist.                                                                                

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!