Förvandlingen närmar sig sin slutfas. Nu börjar Luleå Hockeys hemmarink se ut som ett riktigt schlagertempel.
Publikens alla röda stolar är utplacerade. Scenens gigantiska video- och LED-väggar finns också på plats.
Vid middagstid på onsdagen hade scenbygget nått fram till finjustering av ljusriggar och TV-kameror inför den första deltävlingen i årets Melodifestival.
Arbetstempot är uppdrivet. En första deadline är klockan 10 på torsdag. Då sker den första repetitionen, som inte är öppen för allmänheten.
– Vi har faktiskt samma scen som förra året, men det tror jag inte att många tittare kommer att upptäcka det. Med all teknik och ljus kommer den att se allt annorlunda ut, förklarar Anders Wistbacka.
Han har sina rötter i finska Österbotten och ansvarar för tredje året i rad för det svenskaste som finns - Melodifestivalen.
Anders Wistbacka kom till Luleå under onsdagen - med stora förväntningar. Under hösten har han haft ständiga kontakter med artisternas produktionsbolag.
På torsdagen ska alla visioner och önskemål bli till verklighet. Arbetsstyrkan består av över 250 scenarbetare och tekniker.
– I morgon är något av en höjdpunkt för mig. Jag har hört bidragen, men jag vet inte hur varje nummer kommer att se ut. Jag har bara fått det berättat för mig. I morgon får jag äntligen se showen, säger projektledaren förväntansfullt.
Under onsdagen fick artisterna en första möjlighet att bekanta sig med scenen. De fick sjunga utan mikrofoner, men tiden tillät inte att träna på respektive nummer.
Nytt för i år är en rektangulär svart scen som står mitt i publikhavet.
– Förr har vi haft en spång som leder ut i publiken, men den här gången finns en liten scen som artisterna kan använda. Vi får se hur många som väljer att göra det, berättar Anders Wistbacka.
För första gången i Melodifestivalens historia kommer låtarna att släppas i förväg. SVT hoppas att det ska öka intresset för programmet. Redan på torsdag, klockan 07:00, är det möjligt att lyssna på en förhandssnutt hos SVT Play. Under fredagen läggs låtarna ut i sin helhet, även på strömningstjänster som Spotify.
Slutligen en spoilervarning: längst bak i rinken intill Sveriges Televisions produktionsteam har det installerats vad som brukar kallas "the green room", där artisterna samlas inför omröstningen. Särskilt grön är inte utrymmet, möbleringen är färgsatt i svart och vitt.