Digitala gårdsbutiken tar fysisk plats i Smedjan

I mitten av mars kan Luleåborna åter ta del av sortimentet från gårdsbutiken Noah, som vanligtvis är digital. I samband med öppningen lanseras också möjligheten att hämta upp matkassar i butiken.

Noah går i mitten av mars från att endast finnas på telefonerna till att ta över en av lokalerna i Smedjan.

Noah går i mitten av mars från att endast finnas på telefonerna till att ta över en av lokalerna i Smedjan.

Foto: Pär Bäckström / pbfoto.se

Luleå2022-03-09 07:20

– Noah var ett mycket uppskattat inslag i gallerian under sin förra pop up-period och det känns riktigt bra att återigen få välkomna dem till oss, säger Marie Mitchell, centrumledare, Diös Luleå. 

Noah hade under en kortare period en pop up-butik i Smedjan som nu ska utökas till en längre period efter ett gott resultat. Från och med att de slår upp portarna kommer även möjlighet att hämta upp matkassar i butiken att finnas. 

Noah är en digital gårdsbutik som, genom sin mobilapp, låter konsumenter köpa mat från ett 30-tal olika producenter i Norrbotten. Maten levereras sedan hem till dörren och hela processen från app till dörr sker med låg miljöpåverkan. 

– Vi brinner för att jobba med nytänkande entreprenörer, och Noah med sitt moderna och hållbara koncept är ett perfekt exempel på hur en fysisk plattform kompletterar och stärker den digitala verksamheten fortsätter Marie Mitchell.

Malin Winsa, vd på Noah, tycker pop up-butiken är ett strategiskt steg för att öka människors kännedom om konceptet.

– Vi är glada över samarbetet med Diös och möjligheten att få utveckla vår verksamhet med en fysisk pop up-butik. Vi blev mycket väl mottagna av Luleåborna under vår första tid i gallerian och märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom. Det gör att vi nu vågar satsa på en fysisk butik under en lite längre period, förklarar hon. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!