Det var 29 september som Norrmejerier utlyste tävlingen i samband med Skolmjölkens dag. De tävlande har bestått av elever i årskurs 4-6.
Cirka 1.300 bidrag har strömmat in och för tre dagar sedan nådde beskedet klassläraren Carola Koskenniemi.
- Jag blev jätteglad. Det har varit svårt att hålla hemligt, säger hon.
Simon Strand var tidig med att vilja delta i tävlingen. I flera veckor arbetade han med sitt vinnande bidrag som handlar om superhjälten Milk.
Engagerad
- Han har varit väldigt engagerad och jobbat med det här varje sekund han haft över, säger Carola Koskenniemi.
Simon själv blev glatt överraskad.
- Det har varit jätteroligt, jag vill att vi åker på en klassresa men jag tycker att vi ska spara ännu mer pengar först, säger han.
Kreativt
Hanna Widding, Brand Manager, Norrmejerier, var den som överlämnade checken på 15.000 kronor.
- Simons bidrag var otroligt kreativt, jag blev väldigt imponerad, säger hon.
När eleverna förstod att Simon vunnit och klasskassan utökats rejält ljöd glädjeropen genom klassrummet.
- Bra jobbat Simon! utbrast klasskamraterna.