- Det är bristen på information som är störande, säger han.
När han och hans fru blev hämtade vid hotellet trodde de att allt var som det skulle inför hemresan, men i stället blev de skjutsade till flygplatsen där de blev sittande.
Personalen visste
- Det här visste Deturs personal om redan på torsdagen. Personalen på planet kom från Amerika och det är klart att de behövde sin vila, men Detur sa inget. De hade i alla fall kunnat förskjuta upphämtningen med fyra timmar för resenärerna.
Bo Carnudd ringde till Deturs servicekontor i Marmaris och förklarade bristen på information. På flygplatsen hade han nämligen svårt att förstå vad som sas i högtalarna.
- Den information som gavs av flygplatspersonalen var på turkisk engelska och man hörde inte vad de sa. Det kom heller inte ut någon till flygplatsen och berättade om läget.
Bjöd på mat och dryck
Trots att förseningen ledde till konsekvenser för många av resenärerna vill Bo Carnudd ge Detur ett pluspoäng.
- När vi suttit på flygplatsen i bra många timmar kom de och hämtade oss till ett hotell utanför Dalamar där de bjöd oss på mat och dryck, så det var fint gjort.