I ett mejl som skickades till samtliga boende på Norra Strandgatan 15 och 17 uppmanas de boende nu att ringa fastighetschefen Rickard Lindbäck för att boka ett personligt samtal. Syftet? Att reda ut situationen som uppstått efter att huset under nära på ett och ett halvt år kämpat med sanering av vägglöss.
Vi har i ett par artiklar skrivit om processen som av de boende upplevts som mycket obehaglig, både vad gäller lössen men även vad gäller Lulebos agerande. I mejlet till hyresgästerna skriver Lulebo bland annat:
"Under den senaste tiden har media publicerat ett antal artiklar som beskriver att det finns ett kvarvarande missnöje hos några anonyma hyresgäster. Vi har försökt svara på frågor och förklara allt men media väljer själv vad som publiceras och därför har vi nu beslutat att inte lämna några ytterligare kommentarer till dem".
På Norra Strandgatan reagerar man med förvåning över mejlet.
– Jaha, de vill ha personliga samtal? Varför? Ska vi prata ersättningsfrågor? De har vi ju haft mejlkontakt med fastighetsförvaltaren Greger Lidman om, undra vad som kan vara nytt?, undrar en lägenhetsinnehavare vi pratat med.
– Men det blir ju bra träffas ändå och få reda ut vad som skett. Det är så mycket som blivit snett. Jag hoppas Lulebo vill komma och göra en besiktning hos var och en av oss så vi får visa upp vad som skadats under processens gång, och hur olika vi ersatts för det.
Lulebo har avböjt att kommentera ärendet.