Malin à sén nÀrmar sig 10 000 följare pÄ sitt konto pÄ Instagram.
Hon har dÀr pratat om psykisk ohÀlsa och sin resa för att ta sig ur utbrÀndhet. Och inte minst försöker hon inspirera andra att handla second hand.
För ett par Är sedan upptÀckte LuleÄ kommun det hÀr och gjorde à sén till en LuleÄambassadör i sociala medier.
Hon trivs i sociala medier. DÀr fÄr hon sprida sin passion och fÄr dela det med likasinnade. Hon kanske kan inspirera en och annan person ocksÄ.
För att fÄ Ànnu större spridning testade hon Tiktok.
â Jag hĂ„ller mig aktivt ifrĂ„n det nu. Jag tycker allmĂ€nt att det Ă€r taskigare stĂ€mning dĂ€r och jag vet inte riktigt varför. Jag gissar att det Ă€r att man dyker upp i folks flöden pĂ„ ett annat sĂ€tt dĂ€r.
Hennes innehÄll om second hand fick inte nÄgon vidare spridning. Men ett klipp nÀr hon gjorde iskaffe tog skruv. PÄ gott och ont.
â Folk tyckte jag var helt dum i huvudet som stĂ€llde in varmt kaffe i kylen, fast det inte var det. DĂ„ kom pekpinnarna: "Jag sĂ„g vad du gjorde och det Ă€r helt idiotiskt."
Det lÄter kanske oskyldigt. Och vÀrre ville hon inte att det skulle bli, eftersom hon har sett hur det Àr för mÄnga andra.
DĂ€rför avstod hon den plattformen direkt â och valde vĂ€lmĂ„ende före jakt pĂ„ nya följare.
â Har man inget snĂ€llt att sĂ€ga kan man vara tyst, kĂ€nner jag. Jag var vĂ€ldigt snabb att byta bort det dĂ€r, för jag behöver inte det i mitt liv.
DÄ Àr Malin à sén ÀndÄ okontroversiell. Hon ger sig inte in i tunga debatter eller svingar inte vilt i politiska frÄgor.
â SĂ„dana personer fĂ„r ju mycket negativt, rentav hat.