De marknadsför Luleå i USA

Luledelegation drar västerut för att "gräva guld".

Luleå2014-03-05 10:17

I dag flyger en Luleådelegation på 10 personer tillsammans med 221 andra svenskar mot

Austin, Texas för att delta i en av världens största konferenser ”South by South West”.

Konferensen tar upp teman som kreativitet, innovation, teknikutveckling, medieanvändning,

datasäkerhet med mera.

Luleågruppen där bland annat Luleås färskaste kommunalråd Niklas Nordström samt Swedish Lapplands vd Annika Fredriksson ingår, ska knyta internationella kontakter och lära sig mer om densenaste medieutvecklingen och nya affärsmodeller men också för att marknadsföra vår region,The Node Pole och Sverige, under namnet SWEDISH BOOT CAMP.

"Ska Luleå och Norrbotten vara en spelare på den globala arenan för nya affärer och nya näringar, så måste vi också vara med på de stora händelserna. Det här är en viktig del av vår internationalisering." säger företrädare för luleågruppen.

Luleådelegationen består av Niklas Nordström, kommunalråd, Stina Almkvist, projektet CreativeNodes/Luleå Näringsliv, Andreas Lind, Norrbottens Handelskammare, Annika Fredriksson,Swedish Lapland Tourism, Ella Jonsson och Lars Huring, Love at work, David Newell, Idipity,Robert Stjärnström, Machine Supremacy och Samuraj, Veronica Rutberg; Geek Town och Joakim Syk, Viralise.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!