"De jag mött är väldigt nöjda"

Anders Sandberg, VD för Lulebo, menar att hans företag gjort mer än vad man kan kräva av en hyresvärd.

Luleå2009-05-22 06:00
- Hyreskontraktet upphävs vid en brand och vi har inte skyldighet att ordna ersättningsbostad men självklart vill vi hjälpa våra hyresgäster så mycket vi kan, säger han.Lulebo menar att det egentligen är hyresgästernas försäkringsbolag som är ansvariga för sina försäkringstagare efter en brand.- Ändå såg vi till att alla som bodde i det drabbade huset fick sova på hotell den första natten efter branden och dagen efter hade vi ordnat en lägenhet åt samtliga hyresgäster.Sandberg berättar att det ännu inte är bestämt om huset ska byggas upp igen.- Om det blir så kommer de som bodde i huset att erbjudas att återvända.Nöjda i huset
Sandberg blir bekymrad när han får höra hur Jessica Rågnäs upplever att hon blivit behandlad.- Vi ska uppträda korrekt och det är förstås olyckligt att våra hyresgäster har drabbats på det här sättet. Fast det finns alltid förbättringsmöjligheter.Enligt Sandberg är det ingen annan i huset som är missnöjd.- De jag har mött är väldigt nöjda, säger han.För att hyresgästerna på Hertsön ska känna sig tryggare har Lulebo fortfarande vakter som patrullerar i området på nätterna.- Fast det är ingen lösning i förlängningen. Är det en pyroman som är i farten vet man ändå inte när och var han slår till.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om