Norrbottens Media stod för en spännande eftermiddag fyllt av föreläsningar, workshop om hur man får till det perfekta pressmeddelandet och en rundvandring i tryckeriet. På plats var företagare från Almis mentorsprogram och Nyföretagarcentrum.
Under workshopen gav kommunikatörerna Elin Emborg och Jessica Tervaniemi sina bästa tips på vad man bör tänka på när man ska nå ut till media.
– Många företagare är nyfikna på hur man når ut med sina nyheter på bästa sätt. Det var jättekul och inspirerande att få dela med oss av våra tips och vi fick många frågor från den engagerade publiken, säger Elin Emborg och Jessica Tervaniemi.
Karolina Kollenmark-Andersson, kommunikatör hos Almi Företagspartner är mycket nöjd med workshopen.
– Den var verkligen "Hands-on". Vi fick mycket givande råd med praktiskt fokus på hur man ska skapa det perfekta pressmeddelandet. Jag tror att det var helt rätt ansats att presentera hur journalisternas vardag ser ut – vi fick en bättre förståelse för hur vi ska leverera en nyhet och jag tror att en del nervositet inför att kontakta medias representanter togs bort i samband med gårdagens workshop, säger hon.
Vad tyckte ni om eventet?– Vi tyckte att det var värdefullt att få en så omfattande inblick i Norrbottens Medias verksamhet, såväl redaktionens som mediesäljarnas områden. Det var även spännande att få kika in i tryckeriet och se hur papperstidningarna blir till.