Enkäten gjordes på samtliga av linje 100:s turer mellan Haparanda och Sundsvall. 588 personer deltog i enkäten.<br>Norrlandskusten har tidigare fått höga betyg i kundundersökningar. Så även 2005. 95 procent av passagerarna säger sig vara nöjda med säkerhet och service ombord på bussen. Detta är en ökning med tre procent jämfört med föregående år. 92 procent tycker att personalen är trevlig och serviceinriktad och ökningen är också här tre procent.<br>Rent och välstädat<br>94 procent upplever att bussen är ren och välstädad jämfört med 89 procent 2004. Däremot får bekvämligheten sämre betyg med 77 procents nöjda resande. Märkligt nog är det en liten minskning. Säten och benutrymme är nämligen samma som förra året.<br>Totala betyget för resan har ökat från 89 procent nöjda förra året till 94 procent innevarande år.<br> ? Det är jätteroligt att vår duktiga personal bevisat att det finns utrymme för förbättringar även då man ligger på topp, säger Sven Olofsson, chef för E 4-trafiken på Connex, operatör för Norrlandskusten.<br>Sju dagliga turer<br>Norrlandskusten och kusinen Kustbussen ? som kör samma sträcka men stannar på fler hållplatser och kan ta gods ? trafikeras av Connex på uppdrag av länstrafikbolagen i Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland samt Rikstrafiken. 70 förare och 23 kabinvärdar arbetar på de 40 bussarna. Norrlandskusten har sju dagliga turer i varje riktning.<br> ? Nu arbetar vi för att ännu fler ska få upp ögonen för bussens alla fördelar, säger Tor Eriksson, marknadschef för Länstrafiken i Västerbotten.<br><br>hakan.zerpe@kuriren.com<br>0920/376 21