Budskap och jämställdhet belönades – de vann årets pitch

Årets pitch 2019 har korats och det blev inga mindre än Tillsammans hand i hand som vill skapa en bättre värld.

Sara Nilsson, Emma Berglund och Hanna Johansson från Tillsammans hand i hand UF vann Årets pitch. Här tillsammans med Jesper Peruzzaro från Norrbottens media.

Sara Nilsson, Emma Berglund och Hanna Johansson från Tillsammans hand i hand UF vann Årets pitch. Här tillsammans med Jesper Peruzzaro från Norrbottens media.

Foto: Emma Isberg

Luleå2019-03-26 19:18

Tävlingen Årets Pitch går ut på att UF-företagen i Norrbotten under en minut får presentera sitt företag på ett säljande och övertygande sätt. Detta filmas varpå en jury väljer ut fem finalister. Sedan har alla där hemma haft möjlighet att rösta på sin favorit, en tävling som hållit på i ungefär en vecka. Och i dag var det dags att stoppa omröstningen och räkna resultatet. När allt detta var färdigt stod det klart att årets vinnare blev Tillsammans hand i hand UF från Älvsby gymnaisum och det var ett glatt gäng som tog emot priset.

– Tack så mycket, vi är verkligen jätteglada, sade de unga företagarna.

Efter att ha tagit emot priset fick de pitcha sin idé framför mässans publik. Och det var en väl inövad pitch som de levererade med budskapet om att skapa en bättre värld med hjälp av ett enkelt armband. Tillsammans hand i hands affärsidé är att sälja enkla men snygga pärlarmband och skänka en del av vinsten till organisationer som stödjer kvinnor i utsatthet. På så vis vill de skapa en lite mer jämställd värld.

Alla fem finalister i tävlingen Årets pitch har vunnit marknadsföring hos Norrbottens media till ett värde av 10 000 kronor vardera. Och Tillsammans hand i hand UF har även att få delta på Luleå Business Evening där de kommer att få presentera sin pitch.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om