– Prenumeranterna uppskattar att de får ännu mer innehåll till samma kostnad som tidigare och vi har också lanserat en helt ny specialsajt för alla som gillar Luleå Hockey. Den kommer löpande att fyllas med ännu mer innehåll, allt från ännu fler filmade hockeyskolor med spelarna, till TV-reportage om livet utanför rinken och vår löpande nyhetsbevakning inför, under och efter matcherna, säger Mats Ehnbom.
Hur nyordningen med betalsajt skulle mottagas av läsekretsen var förstås en spännande fråga på tisdagsmorgonen, men resultatet var glädjande:
– Vi har överträffat våra mål och sålde 23 nya Kuriren-abonnemang på bara några timmar. Huvudsyftet är dock i första hand att göra vårt innehåll bättre för befintliga prenumeranter, säger tidningschefen.
Ett hundratal hörde av sig till tidningen och förutom nya abonnemangsärenden så fick också många hjälp med supportärenden. De allra flesta var positiva över det nya konstaterar Fredrik Åström som är projektledare för betalprojektet på de bägge dagstidningarna.