The Times satsar i USA
Den anrika brittiska morgontidningen The Times - som ingår i Rupert Murdochs medieimperium - kommer i juni att börja ge ut en särskild utgåva för USA-marknaden.Enligt tidningsledningen är utgåvan ett försök att göra tidningens profil mer internationell.
Den 64-sidiga USA-utgåvan ska börja säljas till amerikanska abonnenter och hos tusentals detaljister i New York och New Jersey för en dollar per styck från och med den 6 juni.
The Times är Storbritanniens femte största tidning i upplaga räknat, men är nummer två efter The Telegraph bland de mer seriösa morgontidningarna.
I New York tar The Times upp kampen om läsarna med konkurrenter som The New York Times, New York Daily News, The New York Sun och New York Post. Men enligt bedömare är troligen inte ambitionen att nå ut till de breda massorna utan att hitta en nisch läsare.
Innehållet i USA-utgåvan kommer att få mer amerikansk och internationell prägel än den brittiska utgåvan.
The Times korrespondentnät i USA - med åtta journalister i New York, Washington och Los Angeles - påverkas inte av satsningen.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!