Volvos PR-tripp på fjället
Volvo blir en kassako och PR-tripp för Kiruna i januari-februari. Biltillverkaren bjuder in 600 journalister från olika delar av världen till Kiruna-Riksgränsen. - Snö och is är exotiskt, motiverar Bo Larsen, Volvo.
- Det är ett ganska omfattande program. Det kommer runt 500-600 journalister som ska flygas till Kiruna och ska bo i Riksgränsen. Med säkerhet kommer det folk från Europa och det brukar vara med journalister från andra delar av världen, som Nordamerika och Asien. Sverige är fantastiskt och för utländska besökare exotiskt, inte minst med snö och is. Vi vill visa att våra produkter är anpassade för hårt klimat. Det blir också udda inslag. En idé har med malmtåget att göra. Tanken är att kunna koppla på en vagn och låta malmtåget dra besökarna till Riksgränsen, beskriver Bo Larsen.Tyst lokalt
För arrangemanget är bland andra Göteborgsföretaget A+A Corporate Design AB anlitat.- Vi är ju konsulter och ska ordna testkörningar i Riksgränsen för journalister som kommer i grupper, berättar Anders Hesselbom, från företaget.Från Riksgränsen är det mera tyst.- Jag kommenterar inte någon gäst eller om vi ens har en gäst. Det är min kommentar nu, säger Robert Lindstedt, platschef vid Riksgränsens anläggning.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!