Samir Ahmad är ansvarig hos entreprenören Transport i Norrland och han beklagar att vissa kunder har fått betala egenavgiften och skyller på att det har varit nya chaufförer som inte har känt till rutinerna.
– Vi har fått kännedom om det och vi har en hel del kunder som har fått betala och de ska självklart få pengarna tillbaka, säger Samir Ahmad.
Han uppmanar kunder som vet om att de har betalat att höra av sig.
– Bara vi får veta vilka som är drabbade så är det inga problem, säger Ahmad.
Men de övriga klagomålen om kunder som känner sig otrygga och om chaufförer som kör för fort kommer som en nyhet.
– Då måste vi börja utreda det här för det är viktigt att kunderna som vi lever på också känner sig trygga. Men varken jag eller länstrafiken har fått någon sådan rapportering och det är första gången jag hör detta, säger Samir Ahmad.
Han vill att den som är missnöjd anmäler detta till honom eller RKM så att det finns en möjlighet att gå vidare.
– Vi måste få in någon slags rapportering innan vi kan konstatera om det som sägs är sant eller inte, säger Samir Ahmad och fortsätter:
– Vi har jättehöga krav på våra chaufförer för vi kör ofta äldre eller sjuka människor och då är det viktigt att man tar extra hänsyn.